Co będę miał z tego, że wdrożę u siebie chatbota lub voicebota?
Korzyści, które płyną z zastosowania chatbota / voicebota są zależne od miejsca jego użycia.
Gdy zastosujemy je w obsłudze klienta, wówczas zyskamy np.:
obniżenie kosztów obsługi interakcji z klientami (związane jest to ze zmniejszeniem zapotrzebowania na zasoby ludzkie zaangażowane w obsługę klientów),
odciążenie pracowników od udzielania rutynowych odpowiedzi na rutynowe pytania ze strony klientów i umożliwienie im skoncentrowania się na obsłudze zagadnień złożonych,
poprawę obsługi klienta (robot myli się zdecydowanie rzadziej, niż człowiek),
likwidację wąskich gardeł w obsłudze klienta – np. rozładowanie spiętrzeń zapytań w trakcie intensywnej kampanii reklamowej.
Bardzo podobne korzyści – tylko w odniesieniu do pracowników – pojawią się, gdy zastosujemy chatboty lub voiceboty w dziale HR.