AI dla menadżerów - czyli o biznesowym potencjale sztucznej inteligencji praktycznie
Z przyjemnością informuję o uruchomieniu I edycji cyklu szkoleniowego „AI (Artificial Intelligence) dla managerów”, który dedykowany jest osobom pełniącym funkcje kierownicze (z wyłączeniem IT) w średnich i dużych przedsiębiorstwach chcącym zrozumieć i wykorzystać sztuczną inteligencję (AI) w swoim biznesie.
Cykl szkoleniowy przygotowany jest przez Fundację Digital Poland (znaną m.in. z raportu „Mapa Polskiego AI”), a ja mam zaszczyt być jednym z jego prowadzących. Drugim prowadzącym jest Marek Sowa, odpowiedzialny za rozwój AI i Intelligence Process Automation w Capgemini. Taki dobór prelegentów pozwolił na połączenie usystematyzowanej wiedzy oraz praktyki.
Uczestnictwo w cyklu szkoleniowym pozwoli słuchaczom na:
- „Oswojenie” AI - zrozumienie kluczowych pojęć, koncepcji i idei związanych z AI.
- Poznanie biznesowego potencjału AI – dzisiejszych możliwości, zastosowań i wymagań w zakresie wdrożeń AI, ograniczeń i ryzyk związanych z zastosowaniem AI w przedsiębiorstwach.
- Zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu AI - istotnej z perspektywy zachodzącej transformacji biznesu i przyszłej pracy zawodowej na stanowiskach menadżerskich.
Cykl szkoleniowy podzielony jest na 8 modułów:
- Czym jest AI i jak wpłynie ona na mój biznes?
- Dane jako fundament AI
- Charakterystyka i zastosowania Machine Learning i Deep Learning
- Inteligentna robotyzacja procesów biznesowych (RPA)
- AI w przetwarzaniu języka naturalnego oraz obrazu
- Praktyczne aspekty wdrożeniowe AI w firmie
- Przyszłość AI oraz przyszłość firm i ich klientów w świecie AI
- Całodniowy warsztat praktyczny: Wprowadzamy AI do mojej firmy.
Zainteresowanym osobom prześlę oczywiście bardzo szczegółowy program z rozpiską tematyczną poszczególnych modułów.
Przy projektowaniu cyklu szkoleniowego przyjęto zasadę 4PI – tj.:
- Pragmatyzm prezentowanych treści – koncentracja na praktycznych aspektach AI (uwypuklenie zastosowań AI, mniej aspektów teoretycznych).
- Przydatność dla słuchaczy – dobór tematów i ich aspektów z perspektywy kadry menedżerskiej – w szczególności spojrzenie: „po co”, „kto”, „co”, „za ile” a nie „jak” (w szczegółach technicznych). Dostarczenie prostych narzędzi (zestawienia, arkusze, listy kontrolne itp.), które menedżerowie mogą wykorzystać na co dzień.
- Pobudzenie słuchaczy – rozumiane jako dostarczenie inspirujących treści, przykładów, cytatów – aby zachęcić ich do dalszych przemyśleń, poszukiwań i działań.
- Prostota prezentacji treści – posługiwanie zrozumiałym językiem (nie żargonem informatycznym lub naukowym), podział poszczególnych części kursu na małe „pigułki wiedzy” oraz atrakcyjna forma prezentacji w postaci ilustracji i infografik.
- Interaktywna formuła – połączenie różnych form prowadzenia szkolenia z wykorzystaniem:
- prelekcji,
- dyskusji ukierunkowanych,
- analizy rzeczywistych studiów przypadku (case studies),
- warsztatów (praca w grupach),
- głosowania on-line (w trakcie szkolenia, w czasie rzeczywistym – wykorzystujące dedykowane rozwiązanie).
Cykl szkoleniowy trwa 24 godziny i będzie miał postać 2 spotkań weekendowych (sobota-niedziela):
- I zjazd: 18-19 maja;
- II zjazd: 8-9 czerwca.
Całość odbędzie się w siedzibie Fundacji Digital Poland, na 35. piętrze budynku „Warsaw Spire”, plac Europejski 1, Warszawa.
Organizatorzy zapewniają poczęstunek w przerwach kawowych i lunch. Ponadto organizatorzy udostępniają elektroniczną i drukowaną wersję materiałów prezentowanych podczas szkolenia. Materiały dostępne będą w języku polskim.
Osoby, które będą uczestniczyć w co najmniej 80% czasu szkoleniowego, uzyskają imienny certyfikat wystawiony przez organizatora.
Wszystkich chętnych do udziału w tym cyklu zapraszam do kontaktu za pomocą poniższego formularza. Chętnie odpowiemy na Państwa pytania.
Dodaj komentarz