Facebook opatentował płatności za pośrednictwem botów
![Facebook opatentował płatności za pośrednictwem botów Facebook opatentował płatności za pośrednictwem botów](/sites/default/files/field/image/patent_facebooka_bot_platnosc.jpg)
Facebook uzyskał patent na dokonywanie przez użytkownikom płatności za produkty za pośrednictwem komunikatora. Formalnie patent ma nazwę "Przetwarzanie transakcji płatności przy użyciu usług przesyłania wiadomości wyposażonych w sztuczną inteligencję" (ang. Processing Payment Transactions Using Artificial Intelligence Messaging Services”). Jest to patent nr US 2018/0183737 A1.
W opatentowanym rozwiązaniu bot interpretuje i odpowiada na żądania zakupu generowane przez użytkowników. Oznacza to, że zamiast otwierać aplikację sprzedawcy w celu wyszukania i i zakupu produktów użytkownicy będą mogli odwiedzić stronę firmy na Facebooku, nawiązać kontakt z botem do przesyłania wiadomości i złożyć zamówienie na czacie (zob. Rys. 1).
źródło: Patent nr. US 2018/0183737 A1
Bot wykorzystuje przetwarzanie w języku naturalnym (NLP) do zapewnienia interakcji z użytkownikami i analizowania otrzymywanych od nich wiadomości. Rozumie zgłoszenia generowane przez klienta, potwierdza dokonanie zakupu i inicjuje płatności w zależności od kontekstu wymiany.
Zdaniem Facebooka płacenie za pośrednictwem botów może zmniejszyć obecnie występujące niedogodności w "konwencjonalnych systemach płatności elektronicznych, które często powodują frustrację, zamieszanie i prowadzą do niesatysfakcjonującego procesu płatności" (cytat z opisu patentu). Zamiast tego bot będzie przekazywał płatność do realizacji bez przekierowywania użytkownika do innego okna lub czatu, zapewniając pojedynczy interfejs interakcji z kupującym.
Oznacza to, że połączeniu z możliwościami rynkowymi i płatniczymi Facebooka użytkownicy nie muszą już polegać na wielu platformach, aby dokonywać zakupu towarów pochodzących od różnych sprzedawców.
Na przykładzie tego patentu widać wyraźnie trend, że automatyzujemy i robotyzujemy nie tylko Back-Office. Boty wyposażone w zdolności kognitywistyczne (zwłaszcza w przetwarzanie języka naturalnego) będą coraz częściej stosowane w obszarze Front-Office.
Dodaj komentarz