Ludzie, ludzie, ludzie - klucz do sukcesu wdrażania AI

Kategoria II
Ludzie, ludzie, ludzie - klucz do sukcesu wdrażania AI

Najważniejszym czynnikiem, który należy uwzględniać podczas wdrażania innowacji, w szczególności sztucznej inteligencji, nie są technologie czy pieniądze, ale ludzie – ich postawy, obawy, zachowania.

Według danych Fundacji Digital Poland około 85 proc. firm tworzących rozwiązania AI w Polsce działa na rzecz zagranicznych przedsiębiorstw.

Jednocześnie mamy jeden z niższych stopni rozwoju kompetencji cyfrowych wśród Polaków na tle krajów UE.

Wydaje się, że sposobem zachęcającym ludzi z biznesu do rozwoju swoich umiejętności cyfrowych jest idea demokratyzacji IT.

AI i robotyzacja procesów nie odbierze nam pracy. Jednak ci, którzy nie nadążą za zmianami, pozostaną w tyle za konkurencją – w szczególności ze strony globalnych koncernów. Dlatego Fundacja Digital Poland zaprasza na trzecią edycję cyklu szkoleniowego o wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie, czyli Akademię AI. Chcemy pomóc przygotować polskich managerów do nadchodzącej rewolucji związanej z upowszechnieniem się sztucznej inteligencji.

To wybrane cytaty z wywiadu, którego udzieliłem portalowi BusinessInsider. Zapraszam do lektury całego tekstu