Ludzie, ludzie, ludzie - klucz do sukcesu wdrażania AI
Najważniejszym czynnikiem, który należy uwzględniać podczas wdrażania innowacji, w szczególności sztucznej inteligencji, nie są technologie czy pieniądze, ale ludzie – ich postawy, obawy, zachowania.
Według danych Fundacji Digital Poland około 85 proc. firm tworzących rozwiązania AI w Polsce działa na rzecz zagranicznych przedsiębiorstw.
Jednocześnie mamy jeden z niższych stopni rozwoju kompetencji cyfrowych wśród Polaków na tle krajów UE.
Wydaje się, że sposobem zachęcającym ludzi z biznesu do rozwoju swoich umiejętności cyfrowych jest idea demokratyzacji IT.
AI i robotyzacja procesów nie odbierze nam pracy. Jednak ci, którzy nie nadążą za zmianami, pozostaną w tyle za konkurencją – w szczególności ze strony globalnych koncernów. Dlatego Fundacja Digital Poland zaprasza na trzecią edycję cyklu szkoleniowego o wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie, czyli Akademię AI. Chcemy pomóc przygotować polskich managerów do nadchodzącej rewolucji związanej z upowszechnieniem się sztucznej inteligencji.
To wybrane cytaty z wywiadu, którego udzieliłem portalowi BusinessInsider. Zapraszam do lektury całego tekstu.
Dodaj komentarz