ServiceNow przejmuje Intellibot - dostawę rozwiązań RPA
Notowana na amerykańskiej giełdzie firma ServiceNow, będąca jednym z głównych graczy w segmencie dostawców rozwiązań z zakresu Service Management (w tym w szczególności IT Service Management usług IT) ogłosiła przejęcie indyjskiego dostawcy rozwiązań do zrobotyzowanej automatyzacji procesów (Robotic Process Automation) - firmy Intellibot. Rozwiązania indyjskiej firmy rozszerzają istniejące możliwości platformy Now o uczenie maszynowe, eksplorację procesów oraz budowę chatbotów i agentów wirtualnych.
Docelowo ServiceNow zamierza wbudować możliwości Intellibota w dostarczaną przez nich platformę Now, aby umożliwić swoim klientom łatwiejszą integrację zarówno z nowoczesnymi, jak i starszymi systemami.
To przejęcie jest także dowodem na szersze zaangażowanie ServiceNow w Indiach, które stanowią jeden z najszybciej rozwijających się rynków firmy. Firma planuje do końca pierwszego kwartału 2022 r. zbudować dwa nowe centra danych w Indiach. Będą one spełniać lokalne wymagania dotyczące sposobów przechowywania danych, zapewnią wysoką dostępności rozwiązań ServiceNow i umożliwią skalowanie usług firmy w chmurze. Warto zauważyć, że w Indiach znajdują się drugie co do wielkości centrum badawczo-rozwojowe ServiceNow. ServiceNow planuje podwoić liczbę swoich pracowników w tym kraju w ciągu najbliższych trzech lat.
Mój komentarz, dlaczego jest to ważne: To przejęcie jest istotne z dwóch powodów. Z jednej strony pokazuje, że dostawcy dużych platform cyfrowych będą uzupełniać / rozbudowywać ich zdolności (capabilites) o możliwość robotyzacji procesów biznesowych. Z drugiej strony tego typu przejęcia są szansą dla małych dostawców rozwiązań RPA. Niewielkim firmom coraz trudniej jest radzić sobie na zatłoczonym rynku RPA.
Dodaj komentarz