ServiceNow wierzy w rozwiązania NoCode
Amerykańska firma ServiceNow jest jednym z bardziej liczących się graczy w segmencie dostawców rozwiązań z zakresu Service Management (w tym w szczególności IT Service Management usług IT). Dostarcza ona platformę, która składa się z szeregu modułów i narzędzi, takich jak workflow, SLA, notyfikacje czy formularze, za pomocą których można budować dowolne aplikacje działające w oparciu o wspólną bazę konfiguracji (Configuration Management Database - CMDB). Platforma ta została zaprojektowana w taki sposób, aby w możliwi szeroki sposób wykorzystać zbiór dobrych praktyk do zarządzania usługami IT - czyli ITIL oraz jego konkurencję - czyli standard IT4IT.
Ostatnio firma opracowała dwa nowe narzędzia, które wprost odwołują się do idei no-node - tj. AppEngine Studio i AppEngine Templates.
AppEngine Studio zapewnia główne środowisko programistyczne, w którym użytkownicy mogą tworzyć przepływy pracy wykorzystując mechanizmy drag nad drop. AppEngine Templates zapewnia ramy tworzenia niektórych typowych zadań.
Mój komentarz, dlaczego jest to ważne: jeżeli firma, w której DNA jest ITIL zwraca się w stronę rozwiązań no-code, to można rzec "piekło zamarza" i już niedługo działy IT polubią tą klasę rozwiązań do budowy aplikacji ;).
Dodaj komentarz